Je hebt in de vorige artikelen tips gekregen over hoe jij en je cliënten Plinkr kunnen gebruiken. We hebben inmiddels ook een aantal handige tips gekregen van de professionals die al met Plinkr werken. Die delen we graag met je. 

Tip 1:
“Vul de eerste lasten samen in, en vraag cliënten daarna om zoveel mogelijk zelf in te vullen. Dit versterkt hun betrokkenheid en verantwoordelijkheidsgevoel.”

Tip 2:
“Spreek variabele doelen af: deze week 5 tot 10 dingen invoeren in plaats van deze week alle uitgaven invoeren. Een variabel doel motiveert het meeste wanneer de ondergrens gemakkelijk te halen is en de bovengrens pittig maar haalbaar.”

Tip 3:
“Maak doelen klein: deze week zorgtoeslag uitzoeken, volgende week boodschappenbudget, de week erna huur. Financiën en administratie zijn voor veel mensen te groot om goed te overzien. Deel het dus op in in kleine taken.”

Tip 4:
“Begin met concrete besparingen. Die motiveren het meeste om met de eigen financiën aan de slag te gaan en te blijven. De ervaring leert dat energie de snelste en makkelijkste besparing is.”

Tip 5:
“Gebruik de bibliotheek voor nieuwe inkomsten en uitgaven. Hulp bij een toeslag die nog niet is verstrekt kun je nog niet vanuit het dashboard benaderen.”

Heb jij zelf een goede tip voor andere hulpverleners? Laat het ons vooral weten!

Heeft u het antwoord gevonden?